Podpis...

Szkolenia rad pedagogicznych

110 zł / h
6 zł / h dla grupy 20 os.

Jak mówić, żeby dzieci się uczyły?

Program kursu:
  • Komunikacja pomiędzy wychowawcą i dzieckiem, jej znaczenie w rozwoju dziecka
  • Jak pomóc dzieciom, aby radziły sobie z własnymi uczuciami
  • Jak stosować granice by zachować szacunek wobec siebie i dziecka
  • Wspólne rozwiązywanie problemów:sześć kroków, które rozbudzają twórczy zapał dzieci i ich zaangażowanie

Czas trwania: 5-10 godzin

 

Odpowiedzialność prawna nauczycieli

Program kursu:
  • Zapoznanie z uregulowaniami prawnymi dotyczącymi odpowiedzialności porządkowej, dyscyplinarnej, cywilnej za wypadki uczniowskie, materialnej i za powierzone mienie
  • Pszerzenie wiedzy na temat prawidłowego stosowania w praktyce szkolnej ustawy o ochronie danych osobowych

Czas trwania: 5-10 godzin

 

Jak pokonywać trudności w czytaniu w starszym wieku szkolnym

Program kursu:
  • Poszerzenie wiedzy na temat przyczyn trudności w czytaniu
  • Poznanie różnorodnych ćwiczeń usprawniających koncentrację oraz poprawiających integrację półkul mózgowych

Czas trwania: 5-10 godzin

 

Ochrona danych osobowych ucznia, rodzica, nauczyciela – aspekty prawne i praktyczne

Program kursu:
  • Procedura postepowania w przypadku uzyskania, gromadzenia, utrwalania, przetwarzania i usuwania danych osobowych przez nauczycieli
  • Zapoznanie z zasadami postępowania z danymi osobowymi
  • Doskonalenie umiejętności stosowania przepisów dotyczących ochrony danych osobowych w praktyce szkolnej

Czas trwania: 5-10 godzin

 

Rozwój kompetencji matematyczno – przyrodniczych uczniów

Program kursu:
  • Metody i formy pracy nauczycieli przedmiotów matematyczno – przyrodniczych
  • Wykorzystanie TIK na przedmiotach matematyczno – przyrodniczych

Czas trwania: 5-10 godzin

 

Od rozpoznania inteligencji do oceny umiejętności, czyli jak dostosować formy i metody pracując z uczniem zdolnym

Program kursu:
  • Strategie efektywnego nauczania a stymulowanie aktywności umysłowej uczniów
  • Od kompetencji kluczowych do scenariusza zajęć
  • Motywująca funkcja oceniania kształtującego w rozwijaniu indywidualnych zdolności i zainteresowań

Czas trwania: 5-15 godzin

 

Efektywna współpraca szkoły z rodzicami

Program kursu:
  • Podstawy prawne określające rolę rodzica w procesie wychowawczym dziecka
  • Pozyskiwanie rodziców do współpracy w różnych obszarach
  • Jak zorganizować dobrą wywiadówkę?
  • Informowanie rodziców o sprawach trudnych
  • Metody efektywnego uczenia się

Czas trwania: 8-16 godzin

 

Wspomaganie rozwoju ucznia zdolnego

Program kursu:
  • Rozpoznanie umiejętności dziecka zdolnego
  • Diagnozowanie jego potrzeb
  • Podstawa prawna w zakresie wspomagania ucznia
  • Metody i formy pracy z dzieckiem zdolnym na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych
  • Konstruowanie szkolnych programów wspierania zainteresowań i rozwijania postaw twórczych
  • Inspirowanie do aktywności twórczej

Czas trwania: 5-10 godzin

 

Metody aktywizowania ucznia w procesie edukacyjnym

Program kursu:
  • Organizacja przestrzeni edukacyjnej
  • Dobór skutecznej metody aktywizowania ucznia
  • Omówienie wybranych metod aktywizujących
  • Przygotowanie pomocy dydaktycznych do realizacji metod

Czas trwania: 8-16 godzin

 

Higiena i emisja głosu oraz zapobieganie zaburzeniom głosu u nauczycieli

Program kursu:
  • Podstawy prawidłowej emisji głosu, ustawienia głosu
  • Warunki zapobiegania zaburzeniom
  • Działania trzech podstawowych części aparatu głosowego

Czas trwania: 5-15 godzin

 

Partnerstwo rodziców i placówki oświatowej w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa dzieci i młodzieży

Program kursu:
  • Prawne i praktyczne aspekty zapewnienia bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w placówce oświatowej
  • Partnerstwo rodziców i placówki oświatowej w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa dzieci i młodzieży
  • Projektowanie szkolnego programu wychowawczego i profilaktyki wynikajacego z diagnozy problemów środowiska oraz zgodnego z podstawą programową

Czas trwania: 5-15 godzin

 

Animacja pracy szkoły

Program kursu:
  • Diagnoza problemów
  • Konstruowanie planu rozwoju
  • Ewaluacja działań

Czas trwania: 8-15 godzin

 

ABC projektu edukacyjnego

Program kursu:
  • Specyfika projektów edukacyjnych – twórcze rozwiązywanie problemów
  • Organizacja pracy – od koncepcji do prezentacji
  • Ewaluacja projketu edukacyjnego

Czas trwania: 5-15 godzin

 

Od rozpoznania inteligencji do oceny umiejętności, czyli jak dostosować formy i metody pracując z uczniem zdolnym

Program kursu:
  • Strategie efektywnego nauczania a stymulowanie aktywności umysłowej uczniów
  • Od kompetencji kluczowych do scenariusza zajęć
  • Motywująca funkcja oceniania kształtującego w rozwijaniu indywidualnych zdolności i zainteresowań

Czas trwania: 5-15 godzin

 

Kształcenie umiejętności kluczowych w pracy z uczniem

Program kursu:
  • Charakterystyka umiejętności kluczowych
  • Tworzenie warunków w pracy z uczniem do zdobycia umiejętności kluczowych
  • Wzajemna wymiana doświadczeń i wiedzy
  • Wzbogacenie osobowości ucznia

Czas trwania: 8-15 godzin

 

Sztuka autoprezentacji, mowa ciała i techniki komunikacyjne w pracy nauczyciela

Program kursu:
  • Rola, istota, znaczenie i podstawowe techniki autoprezentacji
  • Elementy komunikacji niewerbalnej a wizerunek zawodowy nauczyciela
  • Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych w autoprezentacji
  • Znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej
  • Gesty i postawy budujące profesjonalne wrażenie własnej osoby
  • Metody radzenia sobie ze stresem
  • Celowe i świadome poruszanie się (ekspresja ciała)
  • Głos (technika mowy), retoryka i mimika – narzędzia komunikacyjne
  • Skuteczne metody radzenia sobie z tremą i emocjami
  • Przewidywanie trudnych sytuacji i radzenie sobie z nimi

Czas trwania: 5-10 godzin

 

Rozwijanie kreatywności ucznia i nauczyciela – praca metodą projektu

Program kursu:
  • Projekt jako metoda aktywności uczniów
  • Jak planować i realizować poszczególne etapy projektu
  • Prezentacja i podsumowanie projketu. Ocenianie

Czas trwania: 5-10 godzin

 

Nauczyciel jako funkcjonariusz publiczny – ochrona prawna

Program kursu:
  • Nauczyciel jako fukcjonariusz publiczny – obowiązek, korzyści
  • Procedury reagowania w sytuacjach kryzysowych
  • Techniki komunikacyjne czyli jak rozmawiać z agresywnym uczniem, trudnym rodzicem, mediami

Czas trwania: 6 godzin

 

Ocenianie kształtujące

Program kursu:
  • Ocenianie kształtujące na lekcji – techniki i sposoby stosowania
  • Narzędzia wspomagające ocenianie kształtujace – e-portfolio, projekt
  • Pięć strategii oceniania kształtującego, czyli jak zaplanować lekcję, aby zmotywować uczniów do uczenia się
  • Od refleksji do recenzji, czyli samoocena uczniowska, ocena kolezeńska i informacja zwrotna nauczyciela

Czas trwania: 5-10 godzin

 

Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich

Program kursu:
  • Współpraca nauczycieli w organizacji procesów edukacyjnych
  • Planowanie i realizacja wspólnych działań
  • Uczenie się jako proces – wymiana doświadczeń w grupie
  • Nauczanie jako proces interdyscyplinarny

Czas trwania: 5-10 godzin

 

Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych

Program kursu:
  • Wyzwania jakie stawia szkoła przed nauczycielami
  • Zespół nauczycielski jako zasadniczy czynnik demokratycznej szkoły
  • Uczenie się od siebie w pracy zespołu nauczycieli

Czas trwania: 5-10 godzin

 

Rodzice partnerami szkoły

Program kursu:
  • Jak zachęcić rodziców do stałej współpracy
  • Rozwijanie partnerstwa szkoła – rodzice
  • Tworzenie wspólnej strategii rozwoju szkoły

Czas trwania: 5-10 godzin

 

Zagadnienia związane z zajęciami z logopedii artystycznej (medialnej)

Program kursu:
  • Wprowadzenie do problematyki kultury żywego słowa, teorii komunikacji, wyjaśnienie podstawowych pojęć z zakresu logopedii mdialnej
  • Przegląd zasad wymawiania
  • Podstawy wymowy scenicznej
  • Zasady poprawnego akcentowania
  • Frazowanie wypowiedzi
  • Intonacja (stożek intonacyjny, kadencja i dekadencja)
  • Modulacja głosu
  • Ćwiczenie prawidłowej emisji: podczas recytowania poezji (ćwiczenia intonacji, pauz mownych)
  • Ćwiczenie prawidłowej emisji: podczas publicznych wystapień(znakowanie tekstu przeznaczonego do czytania, sztuka mówienia, autoprezentacja mówcy)
  • Ćwiczenia dykcji

Czas trwania: 5-10 godzin

 

Projekty edukacyjne w szkole – jak je realizować

Program kursu:
  • Jak opracować scenariusz projektu edukacyjnego
  • Projektowanie zadań dla nauczycieli
  • Projektowanie zadań dla uczniów

Czas trwania: 5-10 godzin

 

Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły

Program kursu:
  • Kształcenie umiejętności wykorzstania EWD do ewaluacji pracy nauczycieli
  • Wykorzstanie wniosków z ewaluacji wewnetrznej i zewnętrznej szkoły
  • EWD miarą efektywności nauczania w szkole

Czas trwania: 5-10 godzin

 

Jak pomóc uczniowi osiagnąć sukces edukacyjny

Program kursu:
  • Pszerzenie kompetencji nauczycieli w zakresie wczesnej diagnozy rozwoju i gotowości szkolnej
  • Dopasowanie metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych ucznia
  • Procesy uczenia się i osiągania sukcesów edukacyjnych przez uczniów

Czas trwania: 5-10 godzin

 

Wdrażanie nowej podstawy programowej

Program kursu:
  • Analiza podstawy programowej
  • Plan realizacji
  • Wdrażanie podstawy programowej i ewaluacja podejmowanych działań

Czas trwania: 5-10 godzin

 

Prawo oświatowe

Program kursu:
  • Zmiany w prawie oświatowym
  • Analiza aktualnych rozporządzeń MEN

Czas trwania: 5-10 godzin

 

Reforma szkolnictwa zawodowego

Program kursu:
  • Struktura szkolnictwa zawodowego od 2012 r.
  • Standardy kwalifikacji zawodowych
  • Nowe podstawy programowe
  • Programy nauczania po wprowadzeniu zmian
  • Zmiany dotyczące egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe

Czas trwania: 15-25 godzin

 

Innowacje w szkolnictwie zawodowym

Program kursu:
  • Modułowe programy nauczania
  • Metody pracy z uczniami
  • Dostosowywanie bazy dydaktycznej do realizacji programów modułowych
  • Kwalifikacje i kompetencje nauczycieli realizaujących programy modułowe
  • Szkolenie zawodowe w oparciu o wpsółpracę z partnerami z poza szkoły

Czas trwania: 15-25 godzin

 

Dokumentacja przebiegu nauczania

Program kursu:
  • Zadania nauczyciela w zakresie prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania wynikające ze zmian w prawie oświatowym
  • Zasady sprostowania błędów i pomyłek w dziennikach, arkuszach ocen, swiadectwach itp.
  • Oświadczenia rodziców/uczniów w sprawie uczestniczenia uczniów w niektórych zajęciach

Czas trwania: 6-12 godzin

 

Instrukcja kancelaryjna w podmiotach prawa oświatowego

Program kursu:
  • Prawne podstawy normujące instrukcję kancelaryjną
  • Obowiązki szkół i placówek oświatowych w w/w zakresie
  • Podstawowe pojęcia kacelaryjno-archiwalne
  • Rodzaje dokumentacji
  • Systemy kancelaryjne
  • Instrukcja kancelaryjna
  • Obieg akt
  • Kancelaryjna postać pisma
  • Archiwizowanie dokumentacji

Czas trwania: 6-12 godzin

 

Metody diagnozy pedagogicznej

Program kursu:
  • Pedagogiczna diagnoza gotowości szkolnej
  • Diagnoza ryzyka dysleksji
  • Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna dyskalkulii
  • Diagnoza lateralizacji

Czas trwania: 8-16 godzin

 

Trening asertywności

Program kursu:
  • Pojęcie asertywności
  • Kształtowanie zachowań asertywnych
  • Asertywnośc nauczyciela w kontaktach z rodzicami i uczniami
  • Wyznaczenie i poszanowanie granic w relacjach nauczyciel-rodzic, nauczyciel-uczeń
  • Rola pozytywnego myślenia

Czas trwania: 8-16 godzin

 

Praca z uczniem zdolnym

Program kursu:
  • Cechy ucznia zdolnego i utalentowanego
  • Wieloczynnikowy model zdolności F. Monksa
  • uczeń zdolny w szkole
  • Praca z uczniem utalentowanym
  • Wspieranie rozwoju twórczego ucznia

Czas trwania: 6-12 godzin

 

Efektywne metody pracy zuczniem

Program kursu:
  • Diagnoza wielorakich inteligencji
  • Diagnoza typów sensorycznych
  • Planowanie pracy adekwatnie do zdiagnozowanego zespołu uczniów
  • Wpływ stylów uczenia się na sukcesy szkolne

Czas trwania: 8-16 godzin

 

Radzenie sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym

Program kursu:
  • Stres – przyczyny i skutki
  • Diagnzoza indywidulanych zasobów antystresowych
  • Skuteczne metody radzenia sobie ze stresem
  • Syndrom wypalenia zawodowego
  • Budowanie pozytywnej samooceny
  • Zawodowe grupy wsparcia

Czas trwania: 8-16 godzin

 

Uczeń z Zespołem Aspergera

Program kursu:
  • Charakterystyczne cechy zespołu Aspergera
  • Problemy dzieci z zespołem Aspergera na poszczególnych etapach nauczania
  • Techniki pracy z uczniem cierpiącym na Zespół Aspergera
  • Tolerancja jako podstwa integracji zespołu klasowego

Czas trwania: 8-20 godzin

 

Uczeń z zespołem FAS

Program kursu:
  • Diagnoza FAS
  • Cechy ucznia z zespołem FAS
  • Rola nauczyciela w diagnozie FAS
  • „Budowanie” na możliwościach dziecka
  • Sposoby nauczania
  • Sposób działania JETS

Czas trwania: 8-20 godzin

 

Reforma edukacji: nowe myślenie i wymagania oraz możliwości

 


Program kursu:
  • Struktura Podstawy Programowej Kształcenia Zintegrowanego – co się zmieniło?
  • Cele zmian programowych
  • Co powinien umieć uczeń kończący I klase i III klasę szkoły podstwowej?
  • Rozwój dziecka sześcioletniego i jego diagnoza

Czas trwania: 8 godzin

 

Metody wspierania aktywności dzieci

 


Program kursu:
  • Metody nauczania a metody wspierania edukacyjnego
  • Podział metod edukacji wczesnoszkolnej
  • Propozycje metod i form pracy z dzieckiem 6-letnim

Czas trwania: 8 godzin

 

Zasady budowania programów własnych

 


Program kursu:
  • Zmiany programowe
  • Nauczyciel w roli twórcy
  • Tworzenie programów nauczania na poziomie klasy

Czas trwania: 8 godzin

 

Diagnoza z zastosowaniem Skali Gotowości Szkolnej (SGS)
i wspomaganie dzieci pięcioletnich w osiąganiu gotowości
do podjęcia nauki w szkole

 


Program kursu:
  • Główne założenia programowe związane z obniżeniem wieku obowiązku szkolnego
  • Kryteria Gotowości Edukacyjnej Pięciolatka i Skala Gotowości szkolnej
  • Analiza i interpretacja wyników obserwacji metodą SGS oraz informowanie rodziców o gotowości dziecka do nauki w szkole
  • Współpraca dyrektorów z organem prowadzacym i nadzorującym placówkę w zakresie wprowadzanych zmian

Czas trwania: 8 godzin

 

Uczymy, bawiąc – działania twórcze
w edukacji wczesnoszkolnej

 


Program kursu:
  • Rola zabawy w rozwoju i wychowaniu dziecka w wieku wczesnoszkolnym
  • Stymulacja rozwoju dziecka
  • Planowanie i wykorzystywanie metod twórczych i metod aktywizujących

Czas trwania: 15 godzin

 

Analiza opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej
i orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego w związku
z realizacją przez nauczyciela podstawy programowej

 


Program kursu:
  • Praca na usprawnianie analizatorów
  • Zasady pracy w obrębie wskazanych niepełnosprawności
  • Metody aktywizujące i wspomagające pracę z uczniem niepełnosprawnym w nauczaniu różnych przedmiotów
  • Rodzaje niepełnosprawności i trudności w uczeniu się dziecka
  • Dokumentowanie pracy z uczniem, współpraca z innymi specjalistami terapeutami i rodzicami ucznia

Czas trwania: 15 godzin

 

Szkoła wspierająca uzdolnienia – miejsce twórczego
rozwoju każdego ucznia

 


Program kursu:
  • Definicje i modele uzdolnień
  • Narzędzia do diagnozowania uzdolnień. Metody pracy z uczniem uzdolnionym z uwzględnieniem metody projektu
  • Konstruowanie szkolnych programów wspierania zainteresowań i rozwijania postaw twórczych

Czas trwania: 15 godzin

 

Edukacyjna wartość dodana

 


Program kursu:
  • Diagnozowanie umiejętności ucznia
  • Analiza wyników sprawdzianów
  • EWD i programy naprawcze

Czas trwania: 8 godzin

 

Ewaluacja w szkole

 


Program kursu:
  • Ewaluacja edukacyjna i jej rodzaje
  • Ewaluacja wewnętrzna poziomów wymagań
  • Obiekt ewaluacji
  • Etapy procesu ewaluacyjnego
  • Projektowanie ewaluacji (określenie problemów badawczych, kryteria ewaluacji, metodologia, dobór próby)
  • Zbieranie i analiza danych
  • Raport ewaluacyjny

Czas trwania: 8 godzin

 

„Porozumienie w szkole” wg metody Marshalla Rosenberga

 


Program kursu:
  • Zapoznanie z modelem Porozumienia Bez Przemocy Marshalla Rosenberga
  • Refleksja nad systemem wartości wynikającym z PBP
  • Rozpoznawanie i wyrażanie uczuć
  • Identyfikacja potrzeb tkwiących u źródła naszych uczuć
  • Poznanie schematu komunikacji bez przemocy
  • Zapobieganie i rozwiązywanie konfliktów poprzez nawiązywanie kontaktu empatycznego

Czas trwania: 8 godzin

 

Metody aktywizujące w nauczaniu i wychowaniu

 


Program kursu:
  • Praca z uczniem na lekcji metodami aktywizującymi
  • Metody aktywizujące na lekcjach wychowawczych
  • Organizacja pracy w grupach
  • Opracowanie katalogu zasad metodami aktywizującymi
  • Ocenianie uczniów pracujących metodami aktywizującymi

Czas trwania: 6-16 godzin

 

Biblioterapia jako metoda pracy z dzieckiem

 


Program kursu:
  • Potrzeby czytelnicze dzieci
  • Modele postępowania biblioterapetycznego
  • Zastosowanie biblioterapii w pracy z dziećmi
  • Zabawy edukacyjne i czytelnicze

Czas trwania: 24 godziny

 

Konstruowanie programów autorskich
i własnych

 


Program kursu:
  • Przepisy prawne
  • Konstruowanie programów autorskich i własnych
  • Ewaluowanie programu

Czas trwania: 8-16 godzin

 

Diagnozowanie i korygowanie zaburzonych
zachowań uczniów, wychowanków

 


Program kursu:
  • Pojęcia i klasyfikacja zaburzeń zachowań uczniów i wychowanków
  • Przyczyny zaburzeń zachowań uczniów, metody diagnozowania zaburzeń
  • Konstruowanie szkolnej diagnozy zaburzeń zachowań uczniów i wychowanków
  • Korygowanie i modelowanie zachowań uczniów i wychowanków. Metody pracy terapeutycznej.
  •  

Czas trwania: 10-20 godzin

 

Organizacja i funkcjonowanie szkoły w świetle
obowiązujących przepisów (prawo oświatowe)

 


Program kursu:
  • Zadania szkoły w świetle ustawy o systemie oświaty
  • Wybrane zagadnienia z Karty Nauczyciela
  • Dokumentowanie działalności dydaktycznej, wychowawczej i opikuńczej szkoły
  • Zadania szkoły (nauczycieli) w świetle rozporządzenia o bhp w szkole
  • Podstawy prawne współpracy z rodzicami
  • Ustawa o finansach publicznych i odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
  • Ustawa o zamówieniach publicznych
  • Dokumenty wewnątrzszkolne

Czas trwania: 10-20 godzin

 

Koncepcja pracy szkoły

 


Program kursu:
  • Analiza rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym pod kątem określenia zadań do koncepcji pracy szkoły
  • Sposoby badania oczekiwań środowiska wobec szkoły
  • Określenie zadań i ich poziomów wymagań oraz sposobu ich realizacji
  • Roczny plan pracy szkoły

Czas trwania: 10 godzin

 

Komunikacja społeczna
– komunikacja w sytuacjach konfliktowych

 


Program kursu:
  • Aktywne słuchanie – cechy dobrego słuchacza
  • Bariery komunikacyjne
  • Kategorie komunikatów wg. T. Gordona
  • Komunikacja niewerbalna
  • Strategie rozwiązywania konfliktów
  • Kategorie zachowań interpersonalnych
  • Asertywność – przyjmowanie i wyrażanie krytyki
  • Zasady prowadzenia negocjacji, style i błędy negocjowania
  • Komunikacja z rodzicem/uczniem trudnym

Czas trwania: 20 godzin

 

Jak nauczyć ucznia uczyć się

 


Program kursu:
  • Jak wykorzystać wiedzę o funkcjonowaniu mózgu w procesie uczenia/nauczania
  • Organizowanie miejsca pracy
  • Zasady rządzące zapamiętywaniem wiadomości uporządkowanych logicznie oraz niepowiązanych ze sobą
  • Jak uczyć się poprzez czytanie
  • Zasady powtarzania
  • Mnemotechniki

Czas trwania: 8-10 godzin

 

Nowe trendy w ocenianiu

 


Program kursu:
  • Ocenianie dziś – mocne i słabe strony
  • Funkcje oceniania
  • Ocenianie kształtujące – motywowanie uczniów
  • Samoocena uczniów i jej rola
  • Najczęstrze błędy w ocenianiu
  • Psychologiczne aspekty oceniania – dla uczniów i nauczycieli

Czas trwania: 6 godzin

 

Konstruowanie indywidualnego programu edukacyjnego (IPT),
edukacyjno-terapeutycznego (IPT-E), terapeutycznego

 


Program kursu:
  • Podstawy prawne pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  • Konstruowanie programów
  • Dostosowanie indywidualnych wymagań uczniów do możliwości poznawczo-emocjonalnych

Czas trwania: 10-16 godzin

 

Praca z uczniem o specyficznych trudnościach edukacyjnych

 


Program kursu:
  • Zaburzenia percepcyjno-motoryczne, wieloprzyczynowość trudności
  • Rodzaje zaburzeń dyslektycznych (zaburzenia słuchowe, ruchowe)
  • Zasady pracy edukacyjnej i wyrównawczej z uczniem dyslektycznym
  • Przygotowanie uczniów dyslektycznych do egzaminów zewnętrznych

Czas trwania: 10 godzin

 

Nadpobudliwość psychoruchowa z deficytami uwagi (ADHD)

 


Program kursu:
  • Przyczyny zaburzeń ADHD
  • Praca z rodzicami ucznia z nadpobudliwością psychoruchową
  • Praca edukacyjna i wychowawcza z uczniem z ADHD

Czas trwania: 5 godzin

 

Uczeń twórczy w szkole

 


Program kursu:
  • Diagnozowanie stylu uczenia się ucznia
  • Rozwijanie różnych rodzajów inteligencji u ucznia
  • Trening twórczości
  • niekonwencjonalne metody aktywizowania ucznia

Czas trwania: 8-16 godzin

 

Ewaluacja programu wychowawczego i profilaktycznego szkoły

 


Program kursu:
  • Strategie profilaktyczne
  • Elementy monitoringu
  • Podejmowanie nowych działań wychowawczych i profilaktycznych

Czas trwania: 8-16 godzin

 

Wykorzystanie funduszy strukturalnych Unii Europejskiej

 


Program kursu:
  • Fundusze strukturalne w obszarze edukacji
  • Tworzenie i analiza projektów edukacyjnych
  • Opracowanie wniosków

Czas trwania: 8-16 godzin

 

Przeciwdziałanie zjawisku agresji, dyskryminacji, przemocy, wykluczaniu
– diagnozowanie i zapobieganie

 


Program kursu:
  • Przepisy administracji rządowej w sprawie działań przeciwko przemocy w szkołąch i placówkach oświatowych.
  • Agresja, rodzaje agresji. Wpływ wychowania na kształtowanie i rozwój zachowań agresywnych.
  • Metody eliminowania i zastępowania agresji.
  • Trening wnioskowania moralnego. metody relaksacyjne.
  • Zasady postępowania ze sprawcą i ofiarą przemocy. Zasady rozmowy terapeutycznej.
  • Procedury postępowania w sytuacjach przeciwdziałania uzaleznieniom i przemocy.
  • Zasady pisania programów profilaktycznych oraz pism do instytucji w sprawie wychowanków, przygotowanie programu.

Czas trwania: 10-20 godzin

 

Jak nauczyć roziwązywania konfliktów?

 


Program kursu:
  • Konflikt i jego dynamika
  • Narzędzia roziwązywania konfliktu
  • Dydaktyczne strategie rozwiązywania konfliktów
  • Szacunek dla podobieństw i różnic

Czas trwania: 5-15 godzin

 

Prawo oświatowe w pracy nauczyciela

 


Program kursu:
  • Hierarchia legitymowanych źródeł prawa
  • Akty prawa oświatowego
  • Akty prawa wewnątrzszkolnego
  • Konstrukcja szkolnych aktów prawnych

Czas trwania: 10 godzin

 

Praca z dzieckiem z rodziny alkoholowej

 


Program kursu:
  • Rola i zadania rodziny
  • Mechanizmy rozwoju choroby alkoholowej
  • Wpływ choroby alkoholowej na funkcjonowanie rodziny
  • Dzieci w rodzinie alkoholowej
  • Zasady pracy z dzieckiem z rodziny alkoholowej

Czas trwania: 8-20 godzin

 

Dokumantowanie nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły/placówki oświatowej

 


Program kursu:
  • Organizacja nadzoru pedagogicznego dyrektora placówki oświatowej
  • Zarządzanie jakością pracy placówki oświatowej
  • Hospitacja, monitoring, ewaluacja nadzoru pedagogicznego
  •  
  •  

Czas trwania: 8 godzin

 

Metoda projektu w nauczaniu i wychowaniu

 


Program kursu:
  • Jak napisać instrukcję do projektu
  • Jak realizować przedsięwzięcie
  • Prezentacja i ocena projektu

Czas trwania: 5-15 godzin

 

Jak nauczyć dzieci myślenia

 


Program kursu:
  • Aktywność jako podstawowy warunek uczenia się i rozwoju myślenia
  • Diagnoza stylów uczenia się
  • Metody wspierające rozwój myślenia dziecka
  • Charakterystyka typów myślenia

Czas trwania: 10 godzin

 

Umiejętności interpersonalne nauczycieli

 


Program kursu:
  • Zachowania interpersonalne- agresywne, uległe, manipulacyjne, asertywne
  • Komunikacja interpersonalna
  • Konflikty interpesonalne
  • Procedury rozwiązywania konfliktów: mediacje, negocjacje

Czas trwania: 10-30 godzin

 

Monitorowanie i ewaluacja pracy szkoły

 


Program kursu:
  • Sposoby monitorowania pracy szkoły
  • Projektowanie ewaluacji w zakresie efektów kształcenia w placówce, procesów współdziałania ze środowiskiem i zarządzania placówką

Czas trwania: 8-16 godzin

 

Trudności w nauce ucznia i radzenie sobie z nimi w szkole

 


Program kursu:
  • Diagnoza trudności dziecka w nauce
  • Sposoby radzenia sobie z trudnościami
  • Planowanie wspierania rozwoju ucznia

Czas trwania: 8-16 godzin

 

Dydaktyka i metodyka przedmiotowa w pracy młodego nauczyciela

 


Program kursu:
  • Komunikacja interpersonalna
  • Planowanie pracy
  • Elementy pomiaru dydaktycznego. Ocena w procesie nauczania i uczenia się
  • Metody aktywizujace uczniów w procesie nauczania i uczenia się
  •  

Czas trwania: 10-20 godzin

 

Praca z uczniem szczególnie uzdolnionym

 


Program kursu:
  • Charakterystyka ucznia zdolnego
  • Zasady pracy pedagogicznej z uczniem zdolnym
  • Formy i metody pracy z uczniem zdolnym
  • Konstuowanie programów indywidualnych dla ucznia
  •  

Czas trwania: 8-15 godzin

 

Edukacja prawna w szkole

 


Program kursu:
  • Podstawowe wiadomości z zakresu terminologii prawnej i systemów prawnych. Prawo Konstytucyjne. Prawo karne i cywilne.
  • Nieletni w systemie prawnym
  • Programy profilaktyczne przeciwdziałania przestępczości nieletnich. Interwencja kryzysowa.
  •  

Czas trwania: 8-15 godzin

 

Pozyskiwanie i wykorzystywanie środków z Unii Europejskiej przez szkoły w celu wyrównywania szans młodzieży i wspomaganie jej rozwoju

 


Program kursu:
  • Podstawowe elementy projektu
  • Szczegółowa charakterystyka projektu
  • Planowanie projektu
  • Opracowanie budżetu projektu
  • Monitoring i ewaluacja projektu

Czas trwania: 10-20 godzin

 

Opieka nad młodym nauczycielem – budowanie jego autorytetu

 


Program kursu:
  • Trening umijętności interpersonalnych
  • Warsztat umijętnosci wychowawczych
  • Warsztat umiejętności rozwiązywania konfliktów i negocjowania
  • Warsztat umiejętności budowania autorytetu nauczyciela
  • Warsztat współpracy z rodzicami

Czas trwania: 15-25 godzin

 

Wywiadówka – od monologu do dialogu

 


Program kursu:
  • Potrzeby współpracy szkoły z rodzicami uczniów
  • Jak projektować spotkanie wychowawcy z rodzicami?
  • Spotkanie z rodzicami – konstruowanie programu i konspektu spotkania
  • Ewaluacja spotkania

Czas trwania: 6-10 godzin

 

Kreatywność ucznia – sposoby i techniki jej rozwijania

 


Program kursu:
  • Rozbudzenie potencjału umysłowego ucznia
  • Praca mózgu – wykorzystanie obu półkul
  • Techniki rozwijania kreatywności
  • Scenariusz zajęć rozwijania kreatywności
  •  

Czas trwania: 5-10 godzin
L.p.
Proponowana tematyka
Liczba godzin
  1.  
Nadzór pedagogiczny w kontekście wymagań MEN
8-20
  1.  
Praca nauczyciela w klasach integracyjnych
6-18
  1.  
Wykorzystanie wyników z egzaminu maturalnego do podnoszenia jakości pracy
10-20
  1.  
Działania twórcze w edukacji wczesnoszkolnej
5-10
  1.  
Skuteczne reagowanie na przypadki agresji wśród uczniów
6-10
  1.  
Jak byż twórczym i przełamywać bariery
w myśleniu i działaniu?
6-10
  1.  
Mediacja jako sposób rozwiązywania konfliktów
w domu i szkole
5-10
  1.  
Prowadzenie rozmów interwencyjnych z uczniami, rodzicami
i nauczycielami
5-10
  1.  
Łagodzenie konfliktów w szkole
5-10
  1.  
Motywowanie siebie i innych
5-10
  1.  
Emisja głosu z elementami estetyki mowy
5-10
  1.  
Techniki skutecznego uczenia
5-10
  1.  
Jak budowac konstruktywne relacje między uczniami?
5-10
  1.  
Studium przypadku – metody i techniki
10
  1.  
Z rodzicami w szkole – wiedzieć, rozumieć, współpracować
8-16
  1.  
Narzędzia badania jakości pracy szkoły
8
  1.  
Samoocena pracy nauczyciela oraz procedury mierzenia jakości własnej pracy
10-18
  1.  
Konstruowanie raportu badania jakości pracy
i programu naprawczego placówki
8
  1.  
Dokumentowanie rozwoju zawodowego
12
  1.  
Wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli
6
  1.  
Przedmiotowy system oceniania
8
  1.  
Praca z uczniem sprawiającym trudności
10
  1.  
Twórcza aktywizacja w nauczani i uczeniu się
10
  1.  
Trening twórczości
6-16
  1.  
Wewnętrzne badanie jakości pracy ucznia
a standardy egzaminacyjne
8
  1.  
Narzędzia pomiaru dydaktycznego
10
  1.  
Konstruowanie programu profilaktycznego szkoły
8
  1.  
Szkoła dla rodziców
10
  1.  
Gry i zabawy integracyjne dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym
10
  1.  
Konstruowanie programów autorskich
8
  1.  
Jak przygotować ucznia do egzaminu sprawdzającego gimnazjalnego?
6-12
  1.  
Jak przygotować ucznia do sprawdzianu kompetencji w szkole podstawowej?
6-12
  1.  
Wewnętrzne badanie jakości w pracy szkół specjalnych i placówek opikuńczo-wychowawczych
8
  1.  
Metody ewaluacji w procesie WDN
6
  1.  
Test, jako narzędzie badania jakości nauczania
10
  1.  
Praca z uczniem z zaburzeniami emocjonalnymi, niedostosowanym społecznie
8
  1.  
Rozpoznanie potrzeb edukacyjnych ucznia
12
  1.  
Kierownik wyciwczek szkolnych
10
  1.  
Kierownik placówek wypoczynku dla dzieci
i młodzieży
10
  1.  
Doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela wychowawcy
6
  1.  
Style i formy współpracy szkoły ze środowiskiem ucznia
6
  1.  
Ścieżka międzyprzedmiotowa w szkole ponadgimnazjalnej
8-24
  1.  
Kompetencje nauczyciela-wychowawcy-doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela
8-24
  1.  
Muzykoterapia w praktyce pedagogicznej
8
  1.  
System bezpieczeństwa w szkole w sytuacji kryzysu i zagrożenia
14
  1.  
Globalizacja i jej wpływ na współczesną szkołę
6-8
  1.  
Zarządzanie europejskimi projektami edukacyjnymi
8
  1.  
Emisja głosu
8
  1.  
Konstruowanie programów zajęć pozalekcyjnych
8
  1.  
Kierownik „Zielonej szkoły”
12
  1.  
Rozwijanie inteligencji emocjonalnej
u ucznia
6-12
  1.  
Projekt jako metoda rozbudzania kreatywności
u ucznia
6-15
  1.  
Zarządzanie pracą Samorządu Uczniowskiego
w szkole
6-12
  1.  
Samorząd Uczniowski nauką demokracji obywatelskiej
6-15
  1.  
Ewaluacja pracy nauczyciela wychowawcy klasowego
6-12
  1.  
Przepisy przeciwpożarowe
3-8
  1.  
Szkoła jako instytucja prawna
6-10
Przewiń do góry