Podpis...

Kursy i warsztaty dla nauczycieli różnych specjalności

110 zł / h
6 zł / h dla grupy 20 os.

Kontrola zarządcza – nowy obowiązek dyrektora


Szkolenie skierowane do dyrektorów, wicedyrektorów i innych pracowników kadry kierowniczej

Cel szkolenia: Zapoznanie z podstawami prawnymi kontroli zarządczej, zapoznanie z praktycznymi aspektami kontroli zarządczej i zarządzanie ryzykiem w jednosce
Program kursu:

  • Kto odpowiada za wdrażanie kontroli zarządczej?
  • Jak udokumentować zarządzanie ryzykiem?
  • Jak dokumentować wdrożenie środków zaradczych?
  • Jak monitorować i oceniać kontrolę zarządczą?


Czas trwania: 8 godz.

 

 


Projektowanie edukacyjne


Program kursu:

  • Rodzaje planów
  • Planowanie z przyszłości
  • Konstruowanie planów
  • Indywidualny plan działania


Czas trwania: 5 -10 godz.

 

 


Jak realizowac projekt edukacyjny w świetlicy


Program kursu:

  • Dobór tematyki projektów
  • Jakie działania podejmują wychowankowie w działaniach projektowych
  • Rozwijanie kreatywności uczniów w pracy nad projektem


Czas trwania: 5 godz.

 

 


Doskonalenie umiejętności prowadzenia zajęć teatralnych w szkole


Program kursu:

  • Struktura, założenia oraz pojęcia niezbędne w prowadzeniu zajęć teatralnych
  • Prezentacja najważniejszych elemetów techniki aktorskiej
  • Mowa jako werbalny środek ekspresji – podstawy dykcji
  • Ekspresja ciała jako środek niewerbalnego przekazu
  • Analiza i interpretacja tekstu
  • Organizacja sytuacji scenicznych
  • Budowanie postaci i jej wiarygodność
  • Rola rekwizytu w spektaklu teatralnym
  • Jak przygotować ucznia do występu publicznego
  • Doskonalenie umiejętności budowania krótkich scenariuszy
  • Przygotowanie i przedstawienie krótkiej formy scenicznej


Czas trwania: 5 – 10 godz.

 

 


Metodyka przedmiotowa w pracy młodego nauczyciela


Program kursu:

  • Komunikacja interpersonalna
  • Planowanie pracy
  • Elementy pomiaru dydaktycznego. Ocena w procesie nauczania i uczenia się.
  • Metody aktywizujące uczniów w procesie nauczania i uczenia się


Czas trwania: 10-20 godz.

 

 


Konstruowanie programów nauczania i ich wdrażanie w szkole


Program kursu:

  • Zmiany programowe
  • Zasady konstruowania programów nauczania
  • Nauczyciel w roli twórcy
  • Tworzenie programów nauczania na poziomie klasy


Czas trwania: 8 godz.

 

 


Organizacja ewaluacji wewnętrznej w szkole i placówce oświatowej z wykorzystaniem alternatywnych metod badania


Program kursu:

  • Pojęcie ewaluacji
  • Procedura i narzędzia ewaluacji wewnętrznej
  • Ewaluacja jako instrument rozwoju organizacyjnego szkoły/placówki
  • Struktura raportu ewaluacyjnego
  • Metaewaluacja


Czas trwania: 8-16 godz.

 

 


Planowanie badań wewnątrzszkolnych ukierunkowanych na diagnozę poziomu osiągnięć uczniów


Program kursu:

  • Prawne aspekty badań osiągnięć uczniów, procedury i metody badań, regulamin badań wewnątrzszkolnych, dokumentowanie badań, ewaluacja wewnątrzszkolnego systemu badań
  • Analiza wyników egzaminów zewnętrznych
  • Interpretacja wyników, opracowanie wniosków i ich uwzględnianie w planowaniu pracy nauczycieli i szkoły


Czas trwania: 20 godz.

 

 


Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w aspekcie obowiązujących przepisów


Program kursu:

  • Regulacje prawne związane z pomocą psychologiczno – pedagogiczną organizowaną na terenie przedszkoli, szkół i placówek oświatowych
  • Zasady funkcjonowania szkolnych zespołów ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych
  • Analiza opinii i orzeczeń poradni psychologiczno – pedagogicznych w aspekcie konstruowania KJPU i IPET
  • Dostosowanie wymagań edukacyjnych do stwierdzonych dysfunkcji – praktyczne wskazówki dla nauczycieli
  • Plan działań wspierajacych jako element działań pomocy psychologiczno – pedagogicznej


Czas trwania: 10-20 godz.

 

 


Rozwiązania metodyczne w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi


Program kursu:

  • Podstawy prawne w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  • Dostosowanie indywidualnych wymagań uczniów do możliwości poznawczo-emocjonalnych
  • Konstruowanie indywidualnego programu edukacyjno – terapeutycznego(IPET)
  • Plan Działań Wspierających


Czas trwania: 8-16 godz.

 

 


Ocenianie wewnętrzne i zewnętrzne – jego rola i funkcje w procesie dydaktycznym


Program kursu:

  • Zróżnicowanie systemów oceniania wewtętrznego i zewnętrznego
  • Ocenianie jako element procesu dydaktycznego
  • Metody porównywania efektów kształcenia poprzez ocenianie wewnętrzne i zewnętrzne
  • Opracoanie planu działań wspierających ucznia


Czas trwania: 8-16 godz.

 

 


Podstawa programowa jako podstawowe narzędzie pracy nauczyciela


Program kursu:

  • Podstawa programowa na tle innych aktów prawnych
  • Budowa podstawy programowej
  • Analiza zapisów treści podstawy programowej pod kątem zadań i obowiązków każdego nauczyciela
  • Zalecane warunki i sposby realizacji metod, form i organizacji pracy oraz środków dydaktycznych wykorzystywanych w procesie edukacyjnym
  • Narzędzia monitorowania realizacji podstawy programowej – ilościowe i jakościowe


Czas trwania: 5 godz.

 

 


Nawigacja zawodowa


Program kursu:

  • Analiza zainteresowań, umiejętności i predyspozycji zawodowych ucznia
  • Rynek usług edukacyjnych
  • Zawody w kontekście rynku pracy


Czas trwania: 5-10 godz.

 

 


Konstruowanie programów kształcenia ogólnego


Program kursu:

  • Programy nauczania – aspekt prawny
  • Konstruowanie programów „krok po kroku”
  • Autoocena programu


Czas trwania: 8 godz.

 

 


Organizacja pracy zespołów nauczycielskich


Program kursu:

  • Prawne uwarunkowania tworzenia zespołów nauczycielskich w szkołach i placówkach
  • Rodzaje zespołów działających w szkołach i placówkach
  • Procedura tworzenia i działania zespołów nauczycielskich
  • Przykładowa dokumentacja zespołów nauczycielskich
  • Integracja zespołów nauczycielskich


Czas trwania: 8 godz.

 

 


Wspomaganie jako forma nadzoru pedagogicznego dyrektora


Program kursu:

  • Komunikacja interpersonalna kluczem do efektywnego wspomagania nauczyciela
  • Rola obserwacji zajęć w rozwoju zawodowym nauczyciela
  • Inne formy wspomagania nauczyciela


Czas trwania: 5 godz.

 

 


Wykorzystanie wyników ewaluacji zewnętrznej do rozwoju pracy szkoły


Program kursu:

  • Ewaluacja w rozwoju organizacji szkoły
  • Narzędzia, metody i techniki badania
  • Raport i co dalej?


Czas trwania: 5-15 godz.

 

 


Poradnictwo edukacyjno – zawodowe dla uczniów klas VII i VIII
– warsztat pracy doradcy zawodowego


Program kursu:

  • Prawny aspekt doradztwa edukacyjno – zawodowego ucznia klasy VII i VIII
  • Metody wspomagania kariery edukacyjno – zawodowej ucznia, analiza zinteresowań, umiejętności i predyspozycji zawodowych ucznia
  • Planowanie kariery zawodowej przy zastosowaniu narzędzi diagnostycznych
  • Budowanie wewnątrzszkolnego systemu doradztwa edukacyjno – zawodowego, doradztwo edukacyjno – zawodowe w praktyce,
    prezentacja atrakcyjnych zajęć z doradztwa edukacyjno – zawodowego


Czas trwania: 5-15 godz.

 

 


Kształcenie zawodowe a potrzeby rynku pracy


Program kursu:

  • Nauczyciel szkoły zawodowej w zieniającej się rzeczywistości
  • Edukacja zawodowa w kontekście realizacji szkoła – rynek pracy
  • Promocja szkolnictwa zawodowego w środowisku


Czas trwania: 5-10 godz.

 

 


Kształcenie zawodowe – założenia nowej podstawy programowej


Program kursu:

  • Podstawy formalno – prawne modyfikacji podstaw programowych
  • Wpływ modyfikacji podstawy programowej na proces kształcenia
  • Ścieżki rozwoju i możliwości uzyskania dodatkowych kwalifikacji w zawodach


Czas trwania: 5-15 godz.

 

 


Program eTwinning a nowa podstawa programowa


Program kursu:

  • Projekt eTwinning
  • Narzędzia internetowe eTwinning
  • Korzyści ze stosowania programu eTwinning


Czas trwania: 5-10 godz.

 

 


Projekt w nauczaniu w klasach IV – VIII


Program kursu:

  • Projekt jako metoda nauczania
  • Praca zespołowa w realizacji zadań projektowych
  • Opracowanie zadań realizowanych w projekcie edukacyjnym
  • Różne formy prezentacji zrealizowanych zadań projektowych
  • Monitorowanie i ewaluowanie projektu


Czas trwania: 5-10 godz.

 

 


System przeciwdziałania agresji i przemocy rówieśniczej


Program kursu:

  • Typologia zachowań agresywnych
  • Strategia radzenia sobie z agresją i przemocą
  • Przyczyny i mechanizmy destrukcyjnychzachowań interpersonalnych


Czas trwania: 15 godz.

 

 


Metody rozwiązywania konfliktów edukacyjnych i wychowawczych


Program kursu:

  • Podstawy prawne działań wychowawczych i profilaktycznych szkoły
  • Budowanie Szkolnego Programu Wychowania i Szkolnego Programu Profilaktyki
  • Rozpoznawanie realnych zagrożeń i problemów występujących w szkole
  •  


Czas trwania: 15 godz.

 

 


Zasady konstruowania i ewaluacji indywidualnych programów nauki
dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych

(ze szczególnym uwzględnieniem uczniów zdolnych)


Program kursu:

  • Podstawy prawne konstruowania programów – procedury dopuszczania programu do realizacji
  • Standardy edukacyjne i cele kształcenia uczniów zdolnych
  • Zasady modyfikacji i ewaluacji programu nauczania


Czas trwania: 20 godz.

 

 


Metody przygotowania uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce (dysleksja, dyskalkulia, dysgrafia) do sprawdzianów i egzaminów


Program kursu:

  • Organizacja pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  • Ocenianie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  • Sprawdzian i egzamin dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych – zasady przeprowadzania


Czas trwania: 20 godz.

 

 


Metody efektywnego sprawowania nadzoru pedagogicznego w myśl obowiazującego prawa


Program kursu:

  • Planowanie nadzoru pedagogicznego
  • Wybór metod i narzędzi
  • Konstruowanie narzędzi do badania jakości pracy szkoły/placówki
  • Monitorowanie i ewaluacja nadzoru pedagogicznego


Czas trwania: 15 godz.

 

 


Gimnastyka mózgu


Program kursu:

  • Nauczyciel ekspertem uczenia się
  • Skuteczne metody i formy uczenia sie i nauczania
  • Gimnastyka mózgu z zastosowaniem kinezjologii edukacyjnej
  •  


Czas trwania: 12 godz.

 

 


Zajęcia pozalekcyjne w szkole


Program kursu:

  • Cele zajęć pozalekcyjnych
  • Konstruowanie programu zajęć pozalekcyjnych
  • Ewaluacja działań


Czas trwania: 8 godz.

 

 


Innowacje nauczycielskie


Program kursu:

  • Prawny aspekt innowacji
  • Planowanie i wdrażanie innowacji i nowatorskich rozwiązań
  • Ewaluacja innowacji


Czas trwania: 8 godz.

 

 


Badania jakości pracy i konstruowania programów naprawczych placówki wspomagane techniką informatyczną


Program kursu:

  • Planowanie rozwoju szkoły
  • Zarządzanie jakością pracy szkoły
  • Metody i techniki pomiaru jakości
  • Praca w arkuszu kalkulacyjnym
  • Standardy i wskaźniki jakości
  • Wykorzystanie wyników pomiaru jakości pracy
  • Tworzenia”księgi jakości”pracy szkoły


Czas trwania: 10-40 godz.

 

 


Ewaluacja pracy szkoły


Program kursu:

  • Narzędzia ewaluacji
  • Diagnoza
  • Twórcze rozwiązywanie problemów
  • Autodiagnoza
  • Współpraca z nadzorem pedagogicznym


Czas trwania: 10 godz.

 

 


Planowanie wynikowe osiągnięć ucznia


Program kursu:

  • Podstawowe pojecia pomiarowe
  • Metody badania osiągnięć uczniów
  • Ocenianie wewnątrzszkolne i zewnętrzne
  • Konstruowanie przedmiotowego systemu oceniania
  • Plan wynikowy


Czas trwania: 10-40 godz.

 

 


Pomiar dydaktyczny a standardy egzaminów zewnętrznych


Program kursu:

  • Narzędzia pomiaru osiągnięć uczniów
  • Pomiar wyników kształcenia
  • Analiza wyników testowania
  • Wykorzystanie wyników pomiaru
  • Pomiar dydaktyczny w szkole, a standardy egzaminów zewnętrznych


Czas trwania: 10-40 godz.

 

 


Pomoc terapeutyczna dziecku dyslektycznemu w starszym wieku szkolnym


Program kursu:

  • Prezentacja metod usprawniających techniki czytania
  • Techniki usprawniające pisanie
  • Elementy treningu ortograficznego


Czas trwania: 25 godz.

 

 


Projekty wykorzystania środków Unii Europejskiej


Program kursu:

  • Programy wspólnotowe
  • Projekty wykorzystania środków UE
  • Europejskie Kluby Młodych
  • Metodyka nauczania edukacji europejskiej


Czas trwania: 10-40 godz.

 

 


Edukacja kulturowa dzieci i młodzieży – zależności i zwiazki między kulturą regionalną, narodową i europejską


Program kursu:

  • Znaczenie edukacji kulturowej w kształtowaniu osobowości dzieci i młodzieży
  • Kształcenie interdyscyplinarne w procesie edukacji kulturowej
  • Europejskie wartości kulturowe w zyciu narodu i lokalnych społeczności
  • Kultura regionu wartoscią edukacyjną i wychowawczą


Czas trwania: 10 godz.

 

 


Jak opracować program autorski (własny)


Program kursu:

  • Przepisy prawne
  • Budowa, tworzenie i modyfikacja programu
  • Realizacja i ocena programu


Czas trwania: 20 godz.

 

 


Konstruowanie testów ponadprzedmiotowych dla uczniów wszystkich typów szkół


Program kursu:

  • Konstruowanie testów ponadprzedmiotowych
  • Tworzenie sprawdzianów zgodnie z najnowszymi tendencjami w zakresie pomiaru dydaktycznego
  • Analiza wyników testowania


Czas trwania: 30 godz.

 

 


Jak opracować projekt edukacyjny


Program kursu:

  • Projekt edukacyjny – projektowanie i realizacja
  • Praca w zespole międzyprzedmiotowym
  • Zastosowanie projektu edukacyjnego w programie prcy szkoły


Czas trwania: 10 godz.

 

 


Aspekty sprawowania nadzoru pedagogicznego w szkołach i placówkach oświatowych


Program kursu:

  • Komunikacja społęczna
  • Nadzór pedagogiczny
  • Planowanie programu pracy szkoły
  • Monitoring w szkole
  • Ewaluacja szkoły


Czas trwania: 20 godz.

 

 


Formy pomocy terapeutycznej dla uczniów dyslektycznych


Program kursu:

  • Definicja dysleksji rozwojowej (dysleksja, dysortografia, dysgrafia, dyskalkulia)
  • Charakterystyczne cechy zaburzeń funkcji percepcyjno-motorycznych, językowych, emocjonalnych i ich rola w powstawaniu specyficznych trudności w uczeniu się
  • Modele diagnozy dysleksji – charakterystyka funkcjonowania szkolnego ucznia dyslektycznego
  • Terapia dzieci i młodzieży z trudnościami dyslektycznymi. Zasady pracy terapeutycznej
  • Podstawowe przepisy prawne resortu oświaty określające zasady i warunki postępowania z uczniem dyslektycznym na terenie klasy


Czas trwania: 27 godz.

 

 


Zasady i praktyka wykorzystania wyników sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych dla wspomagania rozwoju uczniów i podnoszenia jakości pracy szkół i placówek róznych typów


Program kursu:

  • Zapoznanie z aktami prawnymi normującymi przeprowadzanie egzaminu zewnętrznego potwierdzającego kwalifikacje zawodowew
  • Struktura i forma egzaminu zewnętrznego potwierdzającego kwalifikacje zawodowe
  • Zakres treści egzaminacyjnych
  • Jak przygotować ucznia do samodzielnego rozwiązywania zadań dotyczących praktycznej części egzaminu?


Czas trwania: 20 godz.

 

 


Wybrane teoretyczne i praktyczne aspekty pracy doradców zawodowych
w szkołach i funkcjonowanie doradztwa zawodowego


Program kursu:

  • Jak byż dobrym doradcą – umiejętności interpersonalne
  • Doradztwo edukacyjno – zawodowe
  • Jak nauczyć uczniów szukać pracy, praca na własny rachunek
  • Prawo pracy
  • Praktyka w urzędzie pracy


Czas trwania: 25 godz.

 

 


Badanie jakości pracy w placówkach wychowania pozaszkolnego


Program kursu:

  • Organizacja nadzoru pedagogicznego zgodnie z przepisami MEN
  • Systemy jakości i strategia rozwoju poradni
  • Ewaluacja i monitorowanie jakości pracy poradni
  • Organizacja badania jakości pracy poradni
  • Konstruowanie narzędzi badawczych, wykorzystanie wyników badania jakości pracy


Czas trwania: 40 godz.

L.p.
Proponowana tematyka
Liczba godzin
  1.  
Nowoczesne technologie informacyjne w edukacji
30
  1.  
Diagnozowanie i korygowanie zaburzonych zachowań uczniów, wychowanków
20
  1.  
Biblioteki jako szkolne pracownie multimedialne
20
  1.  
Konstruowanie i ewaluacja indywidualnych programó dla uczniów o szczególnych potrzebach edukacyjnych
16-20
  1.  
Polska Szkoła w Unii Europejskiej
10
  1.  
Kurs dla wolontariuszy
16
  1.  
Samorząd Uczniowski drogą do demokracji
w szkole
16-20
  1.  
Program wspierania edukacyjnego dzieci w wieku przedszkolnym
15-20
  1.  
Z angielskim od dziecka
30
  1.  
Nowa szkoła zawodowa
40
  1.  
Edukacja prawna w szkolnych programach wychowawczych
12-16
  1.  
Praca z uczniami z różnego rodzaju deficytami rozwojowymi
8-16
  1.  
Praca z uczniami zdolnymi
8-16
  1.  
Budowanie wewnątrzszkolnego systemu zapewniania jakości pracy szkoły
8-16
  1.  
Doskonalenie metod mediacji i rozwiązywanie sytuacji konfliktowych
8-16
  1.  
Uczestnictwo szkół w programach dofinansowanych przez Unię Europejską
8-16
  1.  
Budowanie autorytetu nauczyciela
8-16
  1.  
Zarządzanie jakością w placówce oświatowej
8-16
  1.  
Projekt edukacyjny w pracy wychowawcy klasowego
8-16
Przewiń do góry