Podpis...

Kursy dla nauczycieli klas I - III

110 zł / h
6 zł / h dla grupy 20 os.

Rozwój mowy dziecka w czasie edukacji wczesnoszkolnej


Program kursu:

  • Rozwój mowy u progu rozpoczęcia nauki w szkole (dojrzałość szkolna)
  • Mowa w normie
  • Dysleksja
  • Dysgrafia
  • Dysfonia
  • Zakres pomocy w pracy dydaktycznej. Zestaw ćwiczeń
  • Typowe błędy w ocenie trudności u dziecka
  • Przypadki koniecznej konsultacji z logopedą/lekarzem


Czas trwania: 6 godz.

 

 


Opóźniony rozwój mowy


Program kursu:

  • Pojęcie i klasyfikacja opóźnionego rozwoju mowy
  • Przyczyny i objawy samoistnego rozwoju mowy
  • Trudności w nauce czytania i pisania
  • Schemat diagnozwania opóźnionego rozwoju mowy
  • Terapia logopedyczna dzieci z opóźnionym rozwojem mowy


Czas trwania: 6 godz.

 

 


Uczymy, bawiąc – działania twórcze w edukacji wczesnoszkolnej


Program kursu:

  • Rola zabawy w rozwoju i wychowaniu dziecka w wieku wczesnoszkolnym
  • Stymulacja rozwoju dziecka
  • Planowanie i wykorzystanie metod twórczych i metod aktywizujących


Czas trwania: 15 godz.

 

 


Zabawy teatralne w edukacji wczesnoszkolnej


Program kursu:

  • Istota zabawy w kotekście rozwoju mowy, myślenia i aktywności
  • Dziecko widzem – rozwijanie postaw twórczych w zakresie odbioru sztuki teatralnej
  • Dziecko aktorem – uczenie wyrażania emocji na podstawie wchodzenia w role
  • Budowanie pozytywnych relacji w grupie: ćwiczenia integracyjne, aktywizujące, pobudzajace kreatywność
  • Ćwiczenia uruchamiające ekspresję werbalną i niewerbalną: niekonwencjonalne gry i zabawy teatralno – muzyczne jako tworzywo sceniczne


Czas trwania: 5-10 godz.

 

 


Projekty edukacyjne w klasach I-III
ścisłe zasady realizacji projektu


Program kursu:

  • Opracowanie celów projektu
  • Działania zespołowe uczniów
  • Prezentacja projektu


Czas trwania: 5-10 godz.

 

 


Trudności w nauce występujące u uczniów
edukacji wczesnoszkolnej


Program kursu:

  • Na czym polegają wcześnie występujące trudności w uczeniu się?
  • Jak dochodzi do powstawania wcześnie występujących trudności
    w uczeniu się
  • Skuteczne sposoby pracy z dzieckiem- pomoc, wsparcie, rodzaje terapii.


Czas trwania: 15 godz.

 

 


Dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia
w edukacji wczesnoszkolnej


Program kursu:

  • Przyczyny występowania tych zaburzeń
  • W jaki sposób i kiedy można je rozpoznawać?
  • Jakie formy terapii są najskuteczniejsze?
  • Praca z dzieckiem- obszary w zakresie których należy udzielić dziecku wsparcia
    i zastosowac ukierunkowane metody pracy


Czas trwania: 15 godz.

 

 


Matematyka w edukacji wczesnoszkolnej


Program kursu:

  • Nauczanie matematyki a nowa podstawa programowa
  • Zmiana metod i form pracy w nauczaniu matematyki
  • Wspomaganie rozwoju czynności ważnych dla uczenia się matematyki
  • Zabawy, gry, sytuacje zadaniowe w edukacji matematycznej.


Czas trwania: 15 godz.

 

 


Diagnoza dojrzałości szkolnej u progu klasy I


Program kursu:

  • Co to jest dojrzałość szkolna dziecka i dojrzałość placówek edukacyjnych
  • Jakie są typowe 5-latki – co o nich powinniśmy wiedzieć?
  • Dlaczego 5-latki i 6-latki tak się różnią od siebie – skok rozwojowy
  • Jakie są typowe 6-latki – co o nich powinniśmy wiedzieć?
  • Jak możemy poznawać dzieci i ich możliwości rozwojowe – metody poznawania
    i oceniania poziomu rozwoju dzieci
  • Arkusz diagnozy dojrzałości szkolnej 5 i 6 latka


Czas trwania: 15 godz.

 

 


Pomiar dydaktyczny w edukacji wczesnoszkolnej


Program kursu:

  • Cele ogólne i operacyjne
  • Narzędzia pomiaru dydaktycznego
  • Planowanie testu osiągnięć szkolnych ucznia
  • Budowa zadań pisemnych
  • Analiza jakościowa, ilościowa zadań
  • Analiza i ocena testu


Czas trwania: 50 godz.

 

 


Metodyka zajęć korekcyjno – kompensacyjnych w kl. I – III


Program kursu:

 

  • Rodzaje i objawy dysleksji i dyskalkulii rozwojowej
  • Diagnozowanie dziecięcych kompetencji
  • Nowe metody nauki czytania i pisania
  • Zasady prowadzenia zajęć
  • Etapy korekcji
  • Budowa scenariusza zajęć
  • Dobór ćwiczeń do poszczególnych rodzajów zaburzeń


Czas trwania: 30 godz.

 

 


Wykorzystanie metod aktywizujących i technologii komputerowej
w edukacji – prezentacje multimedialne


Program kursu:

  • Obsługa i użytkowanie kamery internetowej, aparatu cyfrowego.
  • Prawa autorskie. Piractwo komputerowe i legalność oprogramowania. Rozpoznawanie plagiatów.
  • Pliki graficzne – konwersja i edycja, właściwości plików.
  • Instalacja oprogramowania dodatkowego (Adobe Creator, PDF Creator). Tworzenie plików PDF.
  • Instalacja oprogramowania dodatkowego (MS Windows Media Player, MS Windows PhotoStory).
  • Konwersja plików audio do formatu MP3.
  • Wideo-prezentacja na podstawie zdjęć z użyciem programu PhotoStory.
  • Skanowanie dokumentów.
  • Praca programem Movie Maker.
  • Tworzenie prezentacji multimedialnych przydatnych do wykorzystywania
    na lekcjach za pomocą programu PowerPoint


Czas trwania: 15 – 25 godz.

 

 


Integracja na I etapie kształcenia


Program kursu:

  • Muzyka i ruch w nauczaniu zintegrowanym
  • Komputerowe programy do kl. I – III
  • Dysleksja – etiologia, patomechanizmy, symptomatologia, dydaktyka i terapia


Czas trwania: 30 godz.

 

 


Edukacja wczesnoszkolna w obliczu reformy


Program kursu:

  • Uczeń 6-letni i 7-letni, zmiany rozwojowe
  • Odkrywanie u dzieci tego co niepowtarzalne i najlepsze
  • Wspieranie zdolności dziecka


Czas trwania: 8 godz.

 

 


„Ja Europejczyk” – jak uczyć o integracji europejskiej w klasach młodszych


Program kursu:

  • Portret młodego Europejczyka a tożsamość europejska
  • Aktywności europejskie młodych
  • Projekty europejskie
  • Pozyskiwanie funduszy UE


Czas trwania: 25 godz.

 

 


Muzyka i ruch w pracy z dziećmi


Program kursu:

  • Rola muzyki w procesie lekcyjnym, dydaktycznym, wychowawczym
  • Podstawy teoretyczne układów tanecznych
  • Metodyka prowadzenia zajęć muzyczno – ruchowych
  • Warsztaty taneczne


Czas trwania: 20 godz.

 

 


Biblioterapia jako niekonwencjonalna metoda pracy z uczniem


Program kursu:

  • Wstęp do biblioterapii, biblioteka w szkole
  • Biblioterapia jako rodzaj biblioterapii w procesie wspierania
    i oddziaływania terapeutycznego
  • Metody poznania i integracji grupy
  • Wykorzystanie utworu literackiego w kształtowaniu właściwych postaw
    dzieci i młodzieży
  • Przeprowadzenie i omówienie zajęć biblioterapeutycznych
    z wykorzystaniem tekstów literackich


Czas trwania: 20 godz.

 

 


Zajęcia muzyczno ruchowe, taniec na zajęciach z kultury fizycznej


Program kursu:

  • Podstawy teoretyczne układów tanecznych
  • Metodyka prowadzenia zajęć muzyczno – ruchowych
  • Warsztaty taneczne
  • Tworzenie układów tanecznych


Czas trwania: 18 godz.

 

 


Metoda wspomagająca rozwój dziecka. Ruch rozwijający Weroniki Sherborne
– warsztaty wprowadzające do metody


Program kursu:

  • Praca z dziećmi w młodszym wieku szkolnym
  • Przygotowanie do zajęć z dziećmi niepełnosprawnymi, nadpobudliwymi psychoruchowo, autystycznymi,
    upośledzonymi umysłowo, niewidomymi
    i głuchymi


Czas trwania: 5 godz.

 

 


Podstawy psychologiczne i dydaktyka dzieci upośledzonych
umysłowo w szkole masowej


Program kursu:

 

  • Podstawowe pojęcia związane z upośledzeniem umysłowym
  • Psychologiczna charakterystyka dzieci
  • Metody i formy pracy z dzieckiem upośledzonym


Czas trwania: 5 godz.

 

 


Proces nauczania i wychowania w klasach integracyjnych


Program kursu:

  • Opracowywania arkuszy określających potrzeby specjalne uczniów
  • Redagowania scenariuszy i konspektów zajęć dla klas integracyjnych
  • Konstruowania kart osiągnięć postępów ucznia
  • Konstruowania arkusza obserwacji zachowań ucznia w klasie integracyjnej
  • Opracowywania kart umiejętności ucznia


Czas trwania: 25 godz.

 

 


Ciekawe zajęcia pozalekcyjne dla uczniów klas I – III:
propozycje rozwiązań metodycznych


Program kursu:

  • Budowanie programu zajęć pozalekcyjnych – przepisy prawne
  • Tworzenie, modyfikacja, realizacja i ocena programu
  • Rozwiązania metodyczne – propozycje zajęć


Czas trwania: 10 godz.

 

 


Praca metodą projektu w klasach I-III


Program kursu:

  • Rola nauczyciela w pracy uczniów nad projektem
  • Praca w grupach nad projektem
  • Zadania uczniów do realizacji
  • Prezentacja i ewaluacja projektu uczniowskiego


Czas trwania: 10 godz.

 

 


Formy pracy z tekstem literackim w klasach I – III


Program kursu:

 

  • Rola tekstów literackich w pracy dydaktyczno – wychowawczej
  • Poziomy rozumienia
  • Formy pracy z tekstem literackim
  • Literatura współczesna dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym
    (polska i zagraniczna) – propozycje


Czas trwania: 10 godz.

 

 


Uczeń zdolny – formy pracy z uczniem zdolnym w klasach I – III


Program kursu:

 

  • Pojęcie zdolności i uzdolnień, uzdolnienia twórcze
  • Diagnozowanie zdolności i postaw twórczych
  • Syndrom nieadekwatnych osiągnięć jako niepowodzenie szkolne uczniów zdolnych
  • Formy pracy, opieki nad uczniem zdolnym w klasach I – III


Czas trwania: 10 godz.

 

 


Nowoczesne środki technologii informatycznej
w nauczaniu zintegrowanym


Program kursu:

 

  • Podstawowe usługi systemu operacyjnego, zarządzanie zasobami
  • Redagowanie tekstów za pomocą komputera
  • Podstawy pracy w Internecie
  • Praca z programami multimedialnymi
  • Tworzenie dokumentów rysunkowych


Czas trwania: 25 godz.

 

 


Jak mówić, żeby dzieci się uczyły?


Program kursu:

 

  • Komunikacja pomiędzy wychowawcą i dzieckiem, jej znaczenie w rozwoju dziecka
  • Jak pomóc dzieciom, aby radziły sobie z własnymi uczuciami
  • Jak stosować granice by zachować szacunek wobec siebie i dziecka
  • Wspólne rozwiązywanie problemów: sześć krokó, które rozbudzają twórczy
    zapał dzieci i ich zaangażowanie


Czas trwania: 5-10 godz.

Przewiń do góry