Program kursu:
- Rozwój mowy od chwili narodzin do wieku przedszkolnego
- Mowa w normie
- Niepokojące symptomy
- Co może szkodzić rozwojowi mowy?
- Zakres pomocy (usprawnień) w codziennej opiece oraz pracy wychowawczo-dydaktycznej – zestaw ćwiczeń
- Przypadki koniecznej konsultacji z logopedą/lekarzem
Czas trwania: 6 godz.
Program kursu:
- Wykorzystnie wiedzy o funkcjonowaniu mózgu w procesie uczenia się i nauczania
- Zasady rządzące zapamiętywaniem wiadomości uporządkowanych logicznie oraz niepowiązanych ze sobą
- Wykorzystanie stylów uczenia się w nauce
- Rozwijanie wielorakiej inteligencji
- Mnemotechniki i inne formy uczenia się
Czas trwania: 10-20 godz.
Program kursu:
- Prawidłowości rozwoju psychofizycznego dziecka pięcio i szcześcioleteniego, organizowanie pracy uczniów
- Stymulowanie zmian rozwojowych a kierowanie aktywnością dziecięcą
- Umiejętności 5-cio i 6-cio latka
Czas trwania: 5-15 godz.
Program kursu:
- Wymogi prawne tworzenia i organizowania zespołów i punktów przedszkolnych
- Zasady ich finansowania
- Jak starać sie ośrodki unijne przeznaczone dla edukacji
- Jak spełnić wymagania w zakresie bezpieczeństwa i higieny oraz ochrony przeciwpożarowej przy zakładniu zespołów i punktów przedszkolnych?
- Jak opracować projekt organizacji zespołu i punktu przedszkolnego?
- Planowanie pracy dydaktyczno – wychowawczej
- Projekty edukacyjne w przedszkolu
Czas trwania: 30 godz.
Nowej Podstawy Programowej
Program kursu:
- Własna aktywność dziecka
- Wychowanie i nauczanie
- Rozwijanie umiejętności społecznych dziecka
Czas trwania: 5-15 godz.
Program kursu:
- Rozwój osobowy nauczyciela
- Mózg nasz i indywidualne style uczenia się
- Rodzaje inteligencji- rozwijanie konkretnych zdolności naukowych
- Jak nauczyć uczenia się- nowoczesne metody i techniki ułatwiające samodzielne uczenie się
Czas trwania: 8-24 godz.
do rozpoczęcia nauki szkolnej
Program kursu:
- Podejmowanie obowiązków przez dziecko
- Zorganizowaneuczenie się poprzez oddziaływanie wychowawcze
Czas trwania: 5-15 godz.
Program kursu:
- Planowanie zmiany na rzecz lepszej jakości
- Zarządzanie jakością pracy przedszkola
- Metody i techniki pomiaru jakości
- Tworzenie ,,ksiegi jakości” pracy placówki
- Wykorzystanie wniosków z pomiaru jakości pracy placówki
w planowaniu jej rozwoju
Czas trwania: 8-16 godz.
Program kursu:
- Analiza karty dziecka ryzyka dyslektycznego
- Programowanie pracy terapeutycznej
- Prezentacja wybranych ćwiczeń stymulujących rozwój psychoruchowy dziecka
Czas trwania: 5-15 godz.
Program kursu:
- Rola muzyki w procesie lekcyjnym, wychowawczym i dydaktycznym
- Podstawy teoretyczne układów tanecznych
- Metodyka prowadzenia zajęć muzyczno-ruchowych
- Warsztaty taneczne
Czas trwania: 8-16 godz.
Program kursu:
- Praca z dziećmi w młodszym wieku szkolnym
- Przygotowanie do zajęć z dziećmi niepełnosprawnymi, nadpobudliwymi psychoruchowo, autystycznymi, upośledzonymi umysłowo, niewidomymi i głuchymi
Czas trwania: 5 godz.
Program kursu:
- Trening twórczości
- Aktywizowanie dziecka na zajęciach
- Scenariusz zajęć aktywizujących ucznia
Czas trwania: 8-16 godz.
Program kursu:
- Objawy zaburzeń rozwoju motorycznego
- Charakterystyka zaburzeń rozwoju poznawczego
- Charakterystyka rozwoju emocjonalnego dziecka
Czas trwania: 5-15 godz.
Program kursu:
- Praca w grupie, zasady prawidłowej komunikacji
- Agresja i przemoc
- Asertwność i uczucia
- Sposoby radzenia sobie z przemocą i agresją
Czas trwania: 5-15 godz.
Program kursu:
- Charakterystyka inteligencji emocjonalnej dziecka
- Rozwój emocjonalny dziecka
- Zasady rozwijania i wspierania inteligencji emocjonalnej dziecka
Czas trwania: 5-10 godz.
Program kursu:
- Zasady oceny pracy dydaktycznej i wychowawczej
- Opracowanie narzędzi samooceny
- Formuowanie wniosków na temat własnej pracy wychowawczej, opikuńczej oraz dydaktycznej
Czas trwania: 5 godz.
Program kursu:
- Prawidłowe oddychanie
- Przegląd technik relaksacyjnych
- Ćwiczenia relaksacyjne
Czas trwania: 5-10 godz.
Program kursu:
- Fazy pracy metodą projektu
- Ocena projektu
- Opracowanie przykładowego projektu do realizacji w przedszkolu
Czas trwania: 5-10 godz.
Program kursu:
- Potencjał małego dziecka do jego rozwoju
- Dwie strony mózgu
- Techniki rozwijania kreatywności dziecięcej
- Rozwijanie pamięci u dziecka
Czas trwania: 5-10 godz.
i z nietypowymi przyborami
Program kursu:
- Dobór i prowadzenie ćwiczeń w zależności od miejsca prowadzenia zajęć
- Wykorzystanie nietypowych przyborów i przyrządów w różnych typach zajęć sportowych
- Opracowanie przykładowych konspektów dla poszczególnych zajęć
- Opracowanie zestawów ćwiczeń z nietypowymi przyborami
Czas trwania: 10-15 godz.
- POZOSTAŁA PROPONOWANA TEMATYKA
- Od A-Z nauczyciela w przedszkolu
- Logopedia dla nauczycieli przedszkola-warsztaty
- Agresja i konflikt w przedszkolu
- Bezieczne przedszkole – prawne aspekty bezpieczeństwa
w przedszkolu - Diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych przedszkolaków
- Dziecko nadpobudliwe w klasie szkolnej
- Dziecko nieśmiałe w klasie szkolnej
- Diagnoza z zastosowaniem Skali Gotowości Szkolnej (SGS)
i wspomaganie dzieci pięcioletnich w osiąganiu gotowości
do podjęcia nauki w szkole - Edukacyjna wartość dodana
- Ewaluacja pracy przedszkola
Pieniądze można wpłacać na podany niżej numer konta lub osobiście
w biurze SDKO.
BGZ s.a. O/Radom 81 2030 0045 1110 0000 0016 5390