Podpis...

Kursy dla nauczycieli i przedszkoli

110 zł / h
6 zł / h dla grupy 20 os.

Rozwój mowy dziecka w okresie pobytu w żłobku i w przedszkolu

Program kursu:
  • Rozwój mowy od chwili narodzin do wieku przedszkolnego
  • Mowa w normie
  • Niepokojące symptomy
  • Co może szkodzić rozwojowi mowy?
  • Zakres pomocy (usprawnień) w codziennej opiece oraz pracy wychowawczo-dydaktycznej – zestaw ćwiczeń
  • Przypadki koniecznej konsultacji z logopedą/lekarzem

Czas trwania: 6 godz.


Zabawy logopedyczne grupowe i indywidualne dla przedszkolaków


Program kursu:

  • Wykorzystnie wiedzy o funkcjonowaniu mózgu w procesie uczenia się i nauczania
  • Zasady rządzące zapamiętywaniem wiadomości uporządkowanych logicznie oraz niepowiązanych ze sobą
  • Wykorzystanie stylów uczenia się w nauce
  • Rozwijanie wielorakiej inteligencji
  • Mnemotechniki i inne formy uczenia się

Czas trwania: 10-20 godz.


Edukacja 5 i 6 -latka – stymulacja rozwoju przyszłego ucznia


Program kursu:

  • Prawidłowości rozwoju psychofizycznego dziecka pięcio i szcześcioleteniego, organizowanie pracy uczniów
  • Stymulowanie zmian rozwojowych a kierowanie aktywnością dziecięcą
  • Umiejętności 5-cio i 6-cio latka

Czas trwania: 5-15 godz.


Nowe formy wychowania przedszkolnego


Program kursu:

  • Wymogi prawne tworzenia i organizowania zespołów i punktów przedszkolnych
  • Zasady ich finansowania
  • Jak starać sie ośrodki unijne przeznaczone dla edukacji
  • Jak spełnić wymagania w zakresie bezpieczeństwa i higieny oraz ochrony przeciwpożarowej przy zakładniu zespołów i punktów przedszkolnych?
  • Jak opracować projekt organizacji zespołu i punktu przedszkolnego?
  • Planowanie pracy dydaktyczno – wychowawczej
  • Projekty edukacyjne w przedszkolu

Czas trwania: 30 godz.


Efektywność pracy nauczyciela w realizacji
Nowej Podstawy Programowej


Program kursu:

  • Własna aktywność dziecka
  • Wychowanie i nauczanie
  • Rozwijanie umiejętności społecznych dziecka

Czas trwania: 5-15 godz.


Rozwijanie kreatywności u dzieci


Program kursu:

  • Rozwój osobowy nauczyciela
  • Mózg nasz i indywidualne style uczenia się
  • Rodzaje inteligencji- rozwijanie konkretnych zdolności naukowych
  • Jak nauczyć uczenia się- nowoczesne metody i techniki ułatwiające samodzielne uczenie się

Czas trwania: 8-24 godz.


Dojrzałość przedszkolna jako okres przygotowawczy
do rozpoczęcia nauki szkolnej


Program kursu:

  • Podejmowanie obowiązków przez dziecko
  • Zorganizowaneuczenie się poprzez oddziaływanie wychowawcze

Czas trwania: 5-15 godz.


Badanie jakości pracy przedszkola


Program kursu:

  • Planowanie zmiany na rzecz lepszej jakości
  • Zarządzanie jakością pracy przedszkola
  • Metody i techniki pomiaru jakości
  • Tworzenie ,,ksiegi jakości” pracy placówki
  • Wykorzystanie wniosków z pomiaru jakości pracy placówki
    w planowaniu jej rozwoju

Czas trwania: 8-16 godz.


Praca terapeutyczna z dziećmi grupy ryzyka dysleksji


Program kursu:

  • Analiza karty dziecka ryzyka dyslektycznego
  • Programowanie pracy terapeutycznej
  • Prezentacja wybranych ćwiczeń stymulujących rozwój psychoruchowy dziecka

Czas trwania: 5-15 godz.


Muzyka i ruch w pracy z dziećmi


Program kursu:

  • Rola muzyki w procesie lekcyjnym, wychowawczym i dydaktycznym
  • Podstawy teoretyczne układów tanecznych
  • Metodyka prowadzenia zajęć muzyczno-ruchowych
  • Warsztaty taneczne

Czas trwania: 8-16 godz.


Metoda wspomagająca rozwój dziecka. Ruch rozwijający wg Weroniki Sherborne- warsztaty wprowadzające do metody


Program kursu:

  • Praca z dziećmi w młodszym wieku szkolnym
  • Przygotowanie do zajęć z dziećmi niepełnosprawnymi, nadpobudliwymi psychoruchowo, autystycznymi, upośledzonymi umysłowo, niewidomymi i głuchymi

Czas trwania: 5 godz.


Metody aktywizujące przedszkolaka


Program kursu:

  • Trening twórczości
  • Aktywizowanie dziecka na zajęciach
  • Scenariusz zajęć aktywizujących ucznia

Czas trwania: 8-16 godz.


Wczesne wykrywanie zaburzeń rozwojowych- rola obserwacji dziecka w wieku przedszkolnym


Program kursu:

  • Objawy zaburzeń rozwoju motorycznego
  • Charakterystyka zaburzeń rozwoju poznawczego
  • Charakterystyka rozwoju emocjonalnego dziecka

Czas trwania: 5-15 godz.


Przeciwdziałanie agresji w przedszkolu


Program kursu:

  • Praca w grupie, zasady prawidłowej komunikacji
  • Agresja i przemoc
  • Asertwność i uczucia
  • Sposoby radzenia sobie z przemocą i agresją

Czas trwania: 5-15 godz.


Rozwijanie inteligencji emocjonalnej dzieci


Program kursu:

  • Charakterystyka inteligencji emocjonalnej dziecka
  • Rozwój emocjonalny dziecka
  • Zasady rozwijania i wspierania inteligencji emocjonalnej dziecka

Czas trwania: 5-10 godz.


Samoocena pracy nauczyciela


Program kursu:

  • Zasady oceny pracy dydaktycznej i wychowawczej
  • Opracowanie narzędzi samooceny
  • Formuowanie wniosków na temat własnej pracy wychowawczej, opikuńczej oraz dydaktycznej

Czas trwania: 5 godz.


Techniki relaksacji w pracy z dzieckiem w przedszkolu


Program kursu:

  • Prawidłowe oddychanie
  • Przegląd technik relaksacyjnych
  • Ćwiczenia relaksacyjne

Czas trwania: 5-10 godz.


Metoda projektu edukacyjnego w przedszkolach


Program kursu:

  • Fazy pracy metodą projektu
  • Ocena projektu
  • Opracowanie przykładowego projektu do realizacji w przedszkolu

Czas trwania: 5-10 godz.


Rozwijanie kreatywności u przedszkolaka


Program kursu:

  • Potencjał małego dziecka do jego rozwoju
  • Dwie strony mózgu
  • Techniki rozwijania kreatywności dziecięcej
  • Rozwijanie pamięci u dziecka

Czas trwania: 5-10 godz.


Prowadzenie zajęć wychowania fizycznego w trudnych warunkach
i z nietypowymi przyborami


Program kursu:

  • Dobór i prowadzenie ćwiczeń w zależności od miejsca prowadzenia zajęć
  • Wykorzystanie nietypowych przyborów i przyrządów w różnych typach zajęć sportowych
  • Opracowanie przykładowych konspektów dla poszczególnych zajęć
  • Opracowanie zestawów ćwiczeń z nietypowymi przyborami

Czas trwania: 10-15 godz.


    • POZOSTAŁA PROPONOWANA TEMATYKA
  • Od A-Z nauczyciela w przedszkolu
  • Logopedia dla nauczycieli przedszkola-warsztaty
  • Agresja i konflikt w przedszkolu
  • Bezieczne przedszkole – prawne aspekty bezpieczeństwa
    w przedszkolu
  • Diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych przedszkolaków
  • Dziecko nadpobudliwe w klasie szkolnej
  • Dziecko nieśmiałe w klasie szkolnej
  • Diagnoza z zastosowaniem Skali Gotowości Szkolnej (SGS)
    i wspomaganie dzieci pięcioletnich w osiąganiu gotowości
    do podjęcia nauki w szkole
  • Edukacyjna wartość dodana
  • Ewaluacja pracy przedszkola

Pieniądze można wpłacać na podany niżej numer konta lub osobiście
w biurze SDKO.

BGZ s.a.  O/Radom  81 2030 0045 1110 0000 0016 5390

 

Przewiń do góry