Granty 2017
   Publikacje
   Współpracujemy z...
KURSY I WARSZTATY DLA NAUCZYCIELI
RÓŻNYCH SPECJALNOŚCI


Kontrola zarządcza - nowy obowiązek dyrektora

Szkolenie skierowane do dyrektorów, wicedyrektorów i innych pracowników kadry kierowniczej

Cel szkolenia: Zapoznanie z podstawami prawnymi kontroli zarządczej, zapoznanie z praktycznymi aspektami kontroli zarządczej i zarządzanie ryzykiem w jednosce
Program kursu:

  • Kto odpowiada za wdrażanie kontroli zarządczej?
  • Jak udokumentować zarządzanie ryzykiem?
  • Jak dokumentować wdrożenie środków zaradczych?
  • Jak monitorować i oceniać kontrolę zarządczą?

Czas trwania: 8 godz.


Projektowanie edukacyjne

Program kursu:
  • Rodzaje planów
  • Planowanie z przyszłości
  • Konstruowanie planów
  • Indywidualny plan działania

Czas trwania: 5 -10 godz.


Jak realizowac projekt edukacyjny w świetlicy

Program kursu:
  • Dobór tematyki projektów
  • Jakie działania podejmują wychowankowie w działaniach projektowych
  • Rozwijanie kreatywności uczniów w pracy nad projektem

Czas trwania: 5 godz.


Doskonalenie umiejętności prowadzenia zajęć teatralnych w szkole

Program kursu:
  • Struktura, założenia oraz pojęcia niezbędne w prowadzeniu zajęć teatralnych
  • Prezentacja najważniejszych elemetów techniki aktorskiej
  • Mowa jako werbalny środek ekspresji - podstawy dykcji
  • Ekspresja ciała jako środek niewerbalnego przekazu
  • Analiza i interpretacja tekstu
  • Organizacja sytuacji scenicznych
  • Budowanie postaci i jej wiarygodność
  • Rola rekwizytu w spektaklu teatralnym
  • Jak przygotować ucznia do występu publicznego
  • Doskonalenie umiejętności budowania krótkich scenariuszy
  • Przygotowanie i przedstawienie krótkiej formy scenicznej

Czas trwania: 5 - 10 godz.


Metodyka przedmiotowa w pracy młodego nauczyciela

Program kursu:
  • Komunikacja interpersonalna
  • Planowanie pracy
  • Elementy pomiaru dydaktycznego. Ocena w procesie nauczania i uczenia się.
  • Metody aktywizujące uczniów w procesie nauczania i uczenia się

Czas trwania: 10-20 godz.


Konstruowanie programów nauczania i ich wdrażanie w szkole

Program kursu:
  • Zmiany programowe
  • Zasady konstruowania programów nauczania
  • Nauczyciel w roli twórcy
  • Tworzenie programów nauczania na poziomie klasy

Czas trwania: 8 godz.


Organizacja ewaluacji wewnętrznej w szkole i placówce oświatowej z wykorzystaniem alternatywnych metod badania

Program kursu:
  • Pojęcie ewaluacji
  • Procedura i narzędzia ewaluacji wewnętrznej
  • Ewaluacja jako instrument rozwoju organizacyjnego szkoły/placówki
  • Struktura raportu ewaluacyjnego
  • Metaewaluacja

Czas trwania: 8-16 godz.


Planowanie badań wewnątrzszkolnych ukierunkowanych na diagnozę poziomu osiągnięć uczniów

Program kursu:
  • Prawne aspekty badań osiągnięć uczniów, procedury i metody badań, regulamin badań wewnątrzszkolnych, dokumentowanie badań, ewaluacja wewnątrzszkolnego systemu badań
  • Analiza wyników egzaminów zewnętrznych
  • Interpretacja wyników, opracowanie wniosków i ich uwzględnianie w planowaniu pracy nauczycieli i szkoły

Czas trwania: 20 godz.


Pomoc psychologiczno - pedagogiczna w aspekcie obowiązujących przepisów

Program kursu:
  • Regulacje prawne związane z pomocą psychologiczno - pedagogiczną organizowaną na terenie przedszkoli, szkół i placówek oświatowych
  • Zasady funkcjonowania szkolnych zespołów ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych
  • Analiza opinii i orzeczeń poradni psychologiczno - pedagogicznych w aspekcie konstruowania KJPU i IPET
  • Dostosowanie wymagań edukacyjnych do stwierdzonych dysfunkcji - praktyczne wskazówki dla nauczycieli
  • Plan działań wspierajacych jako element działań pomocy psychologiczno - pedagogicznej

Czas trwania: 10-20 godz.


Rozwiązania metodyczne w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Program kursu:
  • Podstawy prawne w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  • Dostosowanie indywidualnych wymagań uczniów do możliwości poznawczo-emocjonalnych
  • Konstruowanie indywidualnego programu edukacyjno - terapeutycznego(IPET)
  • Plan Działań Wspierających

Czas trwania: 8-16 godz.


Ocenianie wewnętrzne i zewnętrzne - jego rola i funkcje w procesie dydaktycznym

Program kursu:
  • Zróżnicowanie systemów oceniania wewtętrznego i zewnętrznego
  • Ocenianie jako element procesu dydaktycznego
  • Metody porównywania efektów kształcenia poprzez ocenianie wewnętrzne i zewnętrzne
  • Opracoanie planu działań wspierających ucznia

Czas trwania: 8-16 godz.


Podstawa programowa jako podstawowe narzędzie pracy nauczyciela

Program kursu:
  • Podstawa programowa na tle innych aktów prawnych
  • Budowa podstawy programowej
  • Analiza zapisów treści podstawy programowej pod kątem zadań i obowiązków każdego nauczyciela
  • Zalecane warunki i sposby realizacji metod, form i organizacji pracy oraz środków dydaktycznych wykorzystywanych w procesie edukacyjnym
  • Narzędzia monitorowania realizacji podstawy programowej - ilościowe i jakościowe

Czas trwania: 5 godz.


Nawigacja zawodowa

Program kursu:
  • Analiza zainteresowań, umiejętności i predyspozycji zawodowych ucznia
  • Rynek usług edukacyjnych
  • Zawody w kontekście rynku pracy

Czas trwania: 5-10 godz.


Konstruowanie programów kształcenia ogólnego

Program kursu:
  • Programy nauczania - aspekt prawny
  • Konstruowanie programów "krok po kroku"
  • Autoocena programu

Czas trwania: 8 godz.


Organizacja pracy zespołów nauczycielskich

Program kursu:
  • Prawne uwarunkowania tworzenia zespołów nauczycielskich w szkołach i placówkach
  • Rodzaje zespołów działających w szkołach i placówkach
  • Procedura tworzenia i działania zespołów nauczycielskich
  • Przykładowa dokumentacja zespołów nauczycielskich
  • Integracja zespołów nauczycielskich

Czas trwania: 8 godz.


Wspomaganie jako forma nadzoru pedagogicznego dyrektora

Program kursu:
  • Komunikacja interpersonalna kluczem do efektywnego wspomagania nauczyciela
  • Rola obserwacji zajęć w rozwoju zawodowym nauczyciela
  • Inne formy wspomagania nauczyciela

Czas trwania: 5 godz.


Wykorzystanie wyników ewaluacji zewnętrznej do rozwoju pracy szkoły

Program kursu:
  • Ewaluacja w rozwoju organizacji szkoły
  • Narzędzia, metody i techniki badania
  • Raport i co dalej?

Czas trwania: 5-15 godz.


Poradnictwo edukacyjno - zawodowe dla uczniów klas VII i VIII
- warsztat pracy doradcy zawodowego

Program kursu:
  • Prawny aspekt doradztwa edukacyjno - zawodowego ucznia klasy VII i VIII
  • Metody wspomagania kariery edukacyjno - zawodowej ucznia, analiza zinteresowań, umiejętności i predyspozycji zawodowych ucznia
  • Planowanie kariery zawodowej przy zastosowaniu narzędzi diagnostycznych
  • Budowanie wewnątrzszkolnego systemu doradztwa edukacyjno - zawodowego, doradztwo edukacyjno - zawodowe w praktyce,
    prezentacja atrakcyjnych zajęć z doradztwa edukacyjno - zawodowego

Czas trwania: 5-15 godz.


Kształcenie zawodowe a potrzeby rynku pracy

Program kursu:
  • Nauczyciel szkoły zawodowej w zieniającej się rzeczywistości
  • Edukacja zawodowa w kontekście realizacji szkoła - rynek pracy
  • Promocja szkolnictwa zawodowego w środowisku

Czas trwania: 5-10 godz.


Kształcenie zawodowe - założenia nowej podstawy programowej

Program kursu:
  • Podstawy formalno - prawne modyfikacji podstaw programowych
  • Wpływ modyfikacji podstawy programowej na proces kształcenia
  • Ścieżki rozwoju i możliwości uzyskania dodatkowych kwalifikacji w zawodach

Czas trwania: 5-15 godz.


Program eTwinning a nowa podstawa programowa

Program kursu:
  • Projekt eTwinning
  • Narzędzia internetowe eTwinning
  • Korzyści ze stosowania programu eTwinning

Czas trwania: 5-10 godz.


Projekt w nauczaniu w klasach IV - VIII

Program kursu:
  • Projekt jako metoda nauczania
  • Praca zespołowa w realizacji zadań projektowych
  • Opracowanie zadań realizowanych w projekcie edukacyjnym
  • Różne formy prezentacji zrealizowanych zadań projektowych
  • Monitorowanie i ewaluowanie projektu

Czas trwania: 5-10 godz.


System przeciwdziałania agresji i przemocy rówieśniczej

Program kursu:
  • Typologia zachowań agresywnych
  • Strategia radzenia sobie z agresją i przemocą
  • Przyczyny i mechanizmy destrukcyjnychzachowań interpersonalnych

Czas trwania: 15 godz.


Metody rozwiązywania konfliktów edukacyjnych i wychowawczych

Program kursu:
  • Podstawy prawne działań wychowawczych i profilaktycznych szkoły
  • Budowanie Szkolnego Programu Wychowania i Szkolnego Programu Profilaktyki
  • Rozpoznawanie realnych zagrożeń i problemów występujących w szkole

Czas trwania: 15 godz.


Zasady konstruowania i ewaluacji indywidualnych programów nauki
dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych

(ze szczególnym uwzględnieniem uczniów zdolnych)

Program kursu:
  • Podstawy prawne konstruowania programów - procedury dopuszczania programu do realizacji
  • Standardy edukacyjne i cele kształcenia uczniów zdolnych
  • Zasady modyfikacji i ewaluacji programu nauczania

Czas trwania: 20 godz.


Metody przygotowania uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce (dysleksja, dyskalkulia, dysgrafia) do sprawdzianów i egzaminów

Program kursu:
  • Organizacja pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  • Ocenianie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  • Sprawdzian i egzamin dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych - zasady przeprowadzania

Czas trwania: 20 godz.


Metody efektywnego sprawowania nadzoru pedagogicznego w myśl obowiazującego prawa

Program kursu:
  • Planowanie nadzoru pedagogicznego
  • Wybór metod i narzędzi
  • Konstruowanie narzędzi do badania jakości pracy szkoły/placówki
  • Monitorowanie i ewaluacja nadzoru pedagogicznego

Czas trwania: 15 godz.


Gimnastyka mózgu

Program kursu:
  • Nauczyciel ekspertem uczenia się
  • Skuteczne metody i formy uczenia sie i nauczania
  • Gimnastyka mózgu z zastosowaniem kinezjologii edukacyjnej

Czas trwania: 12 godz.


Zajęcia pozalekcyjne w szkole

Program kursu:
  • Cele zajęć pozalekcyjnych
  • Konstruowanie programu zajęć pozalekcyjnych
  • Ewaluacja działań

Czas trwania: 8 godz.


Innowacje nauczycielskie

Program kursu:
  • Prawny aspekt innowacji
  • Planowanie i wdrażanie innowacji i nowatorskich rozwiązań
  • Ewaluacja innowacji

Czas trwania: 8 godz.


Badania jakości pracy i konstruowania programów naprawczych placówki wspomagane techniką informatyczną

Program kursu:
  • Planowanie rozwoju szkoły
  • Zarządzanie jakością pracy szkoły
  • Metody i techniki pomiaru jakości
  • Praca w arkuszu kalkulacyjnym
  • Standardy i wskaźniki jakości
  • Wykorzystanie wyników pomiaru jakości pracy
  • Tworzenia"księgi jakości"pracy szkoły

Czas trwania: 10-40 godz.


Ewaluacja pracy szkoły

Program kursu:
  • Narzędzia ewaluacji
  • Diagnoza
  • Twórcze rozwiązywanie problemów
  • Autodiagnoza
  • Współpraca z nadzorem pedagogicznym

Czas trwania: 10 godz.


Planowanie wynikowe osiągnięć ucznia

Program kursu:
  • Podstawowe pojecia pomiarowe
  • Metody badania osiągnięć uczniów
  • Ocenianie wewnątrzszkolne i zewnętrzne
  • Konstruowanie przedmiotowego systemu oceniania
  • Plan wynikowy

Czas trwania: 10-40 godz.


Pomiar dydaktyczny a standardy egzaminów zewnętrznych

Program kursu:
  • Narzędzia pomiaru osiągnięć uczniów
  • Pomiar wyników kształcenia
  • Analiza wyników testowania
  • Wykorzystanie wyników pomiaru
  • Pomiar dydaktyczny w szkole, a standardy egzaminów zewnętrznych

Czas trwania: 10-40 godz.


Pomoc terapeutyczna dziecku dyslektycznemu w starszym wieku szkolnym

Program kursu:
  • Prezentacja metod usprawniających techniki czytania
  • Techniki usprawniające pisanie
  • Elementy treningu ortograficznego

Czas trwania: 25 godz.


Projekty wykorzystania środków Unii Europejskiej

Program kursu:
  • Programy wspólnotowe
  • Projekty wykorzystania środków UE
  • Europejskie Kluby Młodych
  • Metodyka nauczania edukacji europejskiej

Czas trwania: 10-40 godz.


Edukacja kulturowa dzieci i młodzieży - zależności i zwiazki między kulturą regionalną, narodową i europejską

Program kursu:
  • Znaczenie edukacji kulturowej w kształtowaniu osobowości dzieci i młodzieży
  • Kształcenie interdyscyplinarne w procesie edukacji kulturowej
  • Europejskie wartości kulturowe w zyciu narodu i lokalnych społeczności
  • Kultura regionu wartoscią edukacyjną i wychowawczą

Czas trwania: 10 godz.


Jak opracować program autorski (własny)

Program kursu:
  • Przepisy prawne
  • Budowa, tworzenie i modyfikacja programu
  • Realizacja i ocena programu

Czas trwania: 20 godz.


Konstruowanie testów ponadprzedmiotowych dla uczniów wszystkich typów szkół

Program kursu:
  • Konstruowanie testów ponadprzedmiotowych
  • Tworzenie sprawdzianów zgodnie z najnowszymi tendencjami w zakresie pomiaru dydaktycznego
  • Analiza wyników testowania

Czas trwania: 30 godz.


Jak opracować projekt edukacyjny

Program kursu:
  • Projekt edukacyjny - projektowanie i realizacja
  • Praca w zespole międzyprzedmiotowym
  • Zastosowanie projektu edukacyjnego w programie prcy szkoły

Czas trwania: 10 godz.


Aspekty sprawowania nadzoru pedagogicznego w szkołach i placówkach oświatowych

Program kursu:
  • Komunikacja społęczna
  • Nadzór pedagogiczny
  • Planowanie programu pracy szkoły
  • Monitoring w szkole
  • Ewaluacja szkoły

Czas trwania: 20 godz.


Formy pomocy terapeutycznej dla uczniów dyslektycznych

Program kursu:
  • Definicja dysleksji rozwojowej (dysleksja, dysortografia, dysgrafia, dyskalkulia)
  • Charakterystyczne cechy zaburzeń funkcji percepcyjno-motorycznych, językowych, emocjonalnych i ich rola w powstawaniu specyficznych trudności w uczeniu się
  • Modele diagnozy dysleksji - charakterystyka funkcjonowania szkolnego ucznia dyslektycznego
  • Terapia dzieci i młodzieży z trudnościami dyslektycznymi. Zasady pracy terapeutycznej
  • Podstawowe przepisy prawne resortu oświaty określające zasady i warunki postępowania z uczniem dyslektycznym na terenie klasy

Czas trwania: 27 godz.


Zasady i praktyka wykorzystania wyników sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych dla wspomagania rozwoju uczniów i podnoszenia jakości pracy szkół i placówek róznych typów

Program kursu:
  • Zapoznanie z aktami prawnymi normującymi przeprowadzanie egzaminu zewnętrznego potwierdzającego kwalifikacje zawodowew
  • Struktura i forma egzaminu zewnętrznego potwierdzającego kwalifikacje zawodowe
  • Zakres treści egzaminacyjnych
  • Jak przygotować ucznia do samodzielnego rozwiązywania zadań dotyczących praktycznej części egzaminu?

Czas trwania: 20 godz.


Wybrane teoretyczne i praktyczne aspekty pracy doradców zawodowych
w szkołach i funkcjonowanie doradztwa zawodowego

Program kursu:
  • Jak byż dobrym doradcą - umiejętności interpersonalne
  • Doradztwo edukacyjno - zawodowe
  • Jak nauczyć uczniów szukać pracy, praca na własny rachunek
  • Prawo pracy
  • Praktyka w urzędzie pracy

Czas trwania: 25 godz.


Badanie jakości pracy w placówkach wychowania pozaszkolnego

Program kursu:
  • Organizacja nadzoru pedagogicznego zgodnie z przepisami MEN
  • Systemy jakości i strategia rozwoju poradni
  • Ewaluacja i monitorowanie jakości pracy poradni
  • Organizacja badania jakości pracy poradni
  • Konstruowanie narzędzi badawczych, wykorzystanie wyników badania jakości pracy

Czas trwania: 40 godz.


POZOSTAŁA PROPONOWANA TEMATYKA


Pieniądze można wpłacać na podany niżej numer konta lub osobiście
w biurze SDKO. Formularz zgłoszeniowy można pobrać stąd: FORMULARZ.

BGZ s.a.  O/Radom  81 2030 0045 1110 0000 0016 5390


Studium Doskonalenia
Kadr Oświatowych

Placówka akredytowana

ul. Traugutta 61
26-600 Radom

tel.: (048) 340 22 18
tel./fax: (048) 340 24 40
kom.:663-909-347

e-mail: sdk5@wp.pl
www.sdk.edu.pl

SEKRETARIAT CZYNNY: wtorek - piątek 8.30 - 15.30
sobota - niedziela 8.00 - 12.30

PONIEDZIAŁEK - NIECZYNNE

Gadu-Gadu: 7851114